Program vinter 2019/2020

Senaste medlemsbladet hittar du här.

Tisdag den 10:e december

Naturåret

Välkommen på bildvisning då vi får ta del av och dela med oss av naturupplevelser från det gångna året. Har du sett en spännande fågel, fjäril eller svamp? Vill du dela med dig av bilder från vandringsupplevelser eller kanotfärder? Meddela Mats Karström i förväg om du vill visa bilder. Naturskyddsföreningen bjuder på fika.
Tid: kl. 19
Plats: Bokenskolan
Kontakt: Mats Karström 076-126 78 34, mats.karstrom(at)naturskyddsforeningen.se

Måndag 6 januari

Fågelmatningstävling

Vi samlas kl 10 hos Sonja Kuoljok i Jokkmokk och hos Mats Karström i Vuollerim för att studera fågellivet på några av samhällets fågelbord. I år sker tävlingen för 17:e gången. Ställ upp för ditt favoritlag och hjälp till att vinna det vackra vandringspriset med en snidad talgoxe av Kjell Wågberg.

Kontakt: Sonja Kuoljok 073-828 04 53, Mats Karström 076-126 78 34

Fredag 10 januari

På skidor i månsken

Vi lämnar bebyggelsen och åker ut i skogen. Ta gärna med varm dryck. Inställt vid mulet väder. Ingen anmälan krävs.
Tid: 18:30
Plats: Samling vid parkeringen till Hälsocentralen
Kontakt: Ann-Marie Smeds 070-331 77 96

22 februari (Preliminärt datum)

Spår i snön

Vilka har varit ute i nysnön? En tur då vi letar efter och följer spår. Håll utkik efter mer information på kretsens hemsida.
Tid och plats: Meddelas senare
Kontakt: Ann-Marie Smeds 070-331 77 96

Tisdag 17 mars

Årsstämma