Våra grupper

Det finns många olika sätt att engagera sig i Naturskyddsföreningen. Inga förkunskaper krävs, alla kan bidra! Nedan finnner du info och kontaktuppgifter till vår skogsgrupp och gruvgrupp. Är du särskilt intresserad av en annan fråga kan du också höra av dig till styrelsen så kan vi försöka starta igång en ny arbetsgrupp utifrån ditt intresse.

Skogsgruppen

Gillar du skog är detta gruppen för dig. Vi är en nystartad grupp som vill finna vägar för att skydda skog och för ett naturnära skogsbruk. Inventering av skog är en av alla vägar. Alla är varmt välkomna att vara med oavsett förkunskaper eller bakgrund.
Kontakt:
Cecilia Lundin: guideinjokkmokk@gmail.com
Hannes Weiss: 072 445 72 44

Gruvgruppen

I gruvgruppen engagerar vi oss mot en gruvexploatering i Gállok, främst via olika juridiska processer. Vi bevakar även andra gruv- och täktexploateringar i kommunen och närliggande frågor. Vi är inga experter utan lär oss under tiden vi arbetar. Varmt välkommen!
Kontakt:
Lotta Silfver: lotta.silfver@naturskyddsforeningen.se