Föreläsning om fritt strömmande vatten och kretsstämma

Varmt välkommen till Naturskyddsföreningens kretsstämma tisdag den 19 mars kl. 18 00.

Plats: Tjállegoahte – Författarcentrum Sápmi (Storgatan 4, Jokkmokk)

Kontakt: Lotta Silfver 0707-100 889, lotta.silfver@naturskyddsforeningen.se

Naturskyddsföreningen har nyligen släppt rapporten Porlande bäckar och brusande älvar – värden och nyttor i fritt strömmande vatten. Med anledning av det bjuder vi in föreningens sakkunniga på sötvatten Mia Svedäng till oss för att berätta om varför det är viktigt att släppa vattnet fritt och om hur vattenkraften i Sverige ska förses med nya, moderna miljövillkor.

Föredraget följs av fika som kretsen bjuder på och kvällen avslutas med årsmötesförhandlingar.

Ta del av årsmöteshandlingarna här:

Dagordning kretsstämma 2024

Verksamhetsberättelse inklusive bokslut 2024

Hör gärna av dig med förslag till valberedningen. Kontakt: Lars Thomsen 073-816 86 71

Varmt välkomna!

/Styrelsen