Årsmöte den 26:e februari

Kontakt:
Ann-Marie Smeds: 070-3317796, Ann-Marie@smeds.se,
Mats Karström: 076-126 78 34, mats.karstrom@naturskyddsforeningen.se

Alla medlemmar är varmt välkomna på kretsstämma och aktiviteter tisdag den 26:e februari.

Vi inleder kvällen med en stund ute i vinterlandskapet då vi låter röster och material ljuda. Klä dig i varma kläder och skor och ta gärna med en liten kosa eller mugg. Vi bjuder på värmande dryck.

Mats Karström visar därefter bilder och berättar om läget för några av våra gammelskogar, t ex Jelka-Rimakåbbå, Karatj-Råvvåive och Persbacka. Därefter är det dags att dela ut Steget Föres urskogsstipendium 2019 till en mycket välförtjänt naturvårdskämpe.

Efter gemensamt fika är det dags för kretsstämma. Stämman brukar inte ta mer än ca 30 minuter. Kretsstämman väljer ny styrelse och har i år också ett förslag på nya stadgar att ta ställning till. Anledningen är att rikstämman antagit nya stadgar 2018 och förslag på nya mallar har tagits fram till kretsarna. Dagordning och styrelsens förslag på nya kretsstadgar nedan.

Dagordning med proposition
Kretsstadgar Jokkmokk 2019
Bokslut 2018
Verksamhetsberättelse 2018

Valberedningen välkomnar förslag och synpunkter från kretsens medlemmar. Kretsen valberedning består av ordinarie ledamöter Anna-Lisa och Tommy Nyberg och suppleant Lars Thomsen.
Kontakt: Tommy Nyberg 0971-554 46.