Enkät om klimatförändring

Lapplands universitet i Rovaniemi, Finland har ett forskningsprojekt som de vill att många deltar i. De vill ha hjälp med att sprida en enkät om vårt forskningsprojekt om miljöförändringar i arktiska områden som finansieras av EU’s Horizon 2020 program (mer information om projektet: CHARTER).

Alla som vill är välkomna att delta i denna undersökning.

Bland annat vill vi förstå vilka miljöförändringar lokalbefolkningen upplever, vilka konsekvenser de har samt vilka önskemål det finns för framtiden.
Jokkmokk är ett av våra studieområden. För detta har vi en webbaserad enkät, som vi gärna vill sprida så brett som möjligt. Jag fick OK att använda era kanaler för att sprida enkäten – och om möjligt svara på den själv!

Har du observerat förändringar i naturen i Jokkmokksregionen? Vad är dina önskningar för Jokkmokks framtid? Ta chansen och svara på en enkät för att berätta om dina observationer: https://bit.ly/Jokkmokkenkät

Undersökningen är en del av ett forskningsprojekt CHARTER som leds av Lapplands universitet i Rovaniemi, Finland. Projektet kommer att kommunicera all kunskap som samlats in om miljöförändringar och lokal anpassning i arktiska områden till samhället och beslutsfattare i norra Sverige, Norge och Finland.