Filmpremiär – Storskogen Karatj Råvvåive

Karatj Råvvåive är ett stort oskyddat gammelskogsområde, öster om Pärlälvsreservatet, norr om Karatssjön. I mer än 20 år har arbete pågått för att skydda skogen. Foto: Mose Agestam

Onsdag den 10:e april kl 19:00-20:30

Sparbankssalen på Ája

Filmen Storskogen Karatj Råvvåive är en film om en skog, om dess unika värden och varför den behöver skyddas. En skogsgrupp som aktivt arbetet med området i många år har tagit fram filmen med hjälp av bidrag från Musik till Gammelskogen tillsammans med Dálvvadiskören 2008. Nu bjuder skogsgruppen in till filmpremiär, samtal och musik i samarbete med Naturskyddsföreningen. Fritt inträde. Varmt välkommen!

Om filmen:
Det här är berättelsen om en skog med speciella värden; för djur och växter, för människor att njuta av och leva i, för renskötseln, för dess kulturvärden och för skogens egen skull. Det är också en berättelse om vad som händer i skogen nu och varför kampen för den fortsätter.

Kvällens program:

• Premiär för filmen Storskogen Karatj Råvvåive (ca 20 min)
  • Berättelsen om arbetet med att skydda skogen Karatj Råvvåive
  • Musik med Nina Nordvall Vahlberg
  • Sång med Dálvvadiskören
  • Samtal med personer som medverkar i filmen

Kontakt: Linda Ellegaard Nordström: 070 – 254 11 48, linda.ellegaard.nordstrom@gmail.com

Rättelse: Några av våra medlemmar har fått medlemsblad med fel tid angiven. Observera att tiden är klockan 19 och inte 18.