Nyfiken på skog?

Vill du lära dig att se skillnad på skog och skog? Nu satsar Studiefrämjandet och Naturskyddsföreningen i Norrbotten på att främja kunskaper om grundläggande inventering av skogar ute på flera orter i länet med nya studiecirklar. I Jokkmokk har vi nu startat en skogscirkel tillsammans med Studiefrämjandet och söker nu fler intresserade. Vi vänder oss till alla som är nyfikna på att lära sig mer om vad skogen kan berätta och hur du gör för att skydda en skog. Alla är välkomna oavsett tidigare erfarenhet! Inga förkunskaper krävs. Kom med oss och upptäck skogen! Varmt välkommen att höra av dig!

Upplägget består av
– Två digitala träffar med Fréderic Forsmark där vi deltar via länk
– Två exkursioner i maj månad i närområdet
– En helg i juni/juli under ledning av Sebastian Kirppu och Helena Björnström (gemensamt för hela länet – och möjlighet att välja mellan två olika helger)
– Inventering av en akut hotad naturskog (gemensamt för hela länet)
– Firande och invigning av Piatis naturreservat i en fantastisk sandtallskog under guidning av Mats Karström och Sonja Kuoljok.

Kontakt och anmälan: Anna Winther: 070-445 46 16, anna.winther0(@)gmail.com

Läs mer om länets satsning här.

Naturskyddsföreningen följer Folkhälsomyndighetens senaste rekommendationer och uteaktiviteterna kommer genomföras på ett sådant sätt att vi undviker smittspridning av covid-19. Ändringar kan förekomma beroende på hur pandemin utvecklar sig.