Naturens dag i Vuollerim den 18 juni

Ett försommarfagert Vuollerim välkomnade oss på Naturens Dag den 18 juni. Naturskyddsföreningen var på plats vid Bjärkaudden tillsammans med andra föreningar och kommunen.  Naturquiz, 9 bilder på blommor, fåglar och insekter gavs Besökarna fick chans att testa sina kunskaper och lära sig mer om blommor, fåglar och insekter med Naturskyddsföreningen i Jokkokks naturquiz. De vackra fotona är tagna av Emma Nilsson. De yngre uppskattade att testa sina kunskaper med hjälp av ett memory med foton på olika arter som alla går att finna i vår närmiljö. Memoryt är framtaget av och med bilder av Emma Nilsson. Tack alla ni som kom och besökt oss!

Lena Lindberg-Wikström guidade besökarna. På plats fanns också Annsofi Lehman, vice ordförande i Naturskyddsföreningen i Jokkmokk.

Bjärkaudden ligger vid Kyrktjärn i Vuollerim.