Vårens och sommarens medlemsblad är på väg

Hej medlem!

Nu är vårens och sommarens medlemsblad färdigställt av vår bäste redaktör Malin Karlsson och på väg ut i brevlådorna till er. Vårens och sommarens program bjuder traditionsenligt på fågelutflykter i Vuollerim och Jokkmokk. Den första fågelutflykten är redan nu på tisdag den 11:e april. Samling vid Folkets hus i Vuollerim kl 18.

Nytt för i år är en vårutflykt till Luvos med Gunilla Falk. Till denna utflykt behöver du anmäla dig i förväg så vänta inte för länge när det är begränsat antal platser.

Den så uppskattade utflykten till fågeltornet i Luspebryggan med Porjusborna blir av även i år. En annan favorit som är tillbaka i år igen med uppehåll efter pandemin är en utflykt och guidning i gammelskogen i Berghem med paret Lindholm. Som traditionen bjuder avslutas fågelutflykterna med en 24-timmarsskådning i fågeltornet i Porsitjärn utanför Vuollerim. Missa inte att boka in dig på ett 2-timmarspass i tornet.

Förutom lieslåttern i Aktse och Persbacka kommer det även bli invigning av två nya naturreservat i slutet av sommaren där Steget Före varit drivande i skyddsprocessen. Tack och bock!

Jag vill även passa på att flagga för länsstämman i Luleå helgen 22-24 april och riksstämman i Västerås. Det är ett ypperligt tillfälle att träffa andra engagerade, bli inspirerad och vara med och påverka Naturskyddsföreningens arbete. Åker du som ombud för kretsen täcker vi upp för kostnaden för boende, resa och mat som redan är rabatterat.

Sist, men inte minst varmt välkommen att engagera dig i någon av våra två nystartade grupper som jobbar med skogs- och gruvfrågor.

Mer info om allt detta hittar du i bladet. Alla aktiviteter ligger nu även i aktivitetskalendern här på hemsidan.

Glad påsk på er och njut nu av alla stundande vårtecken!

/Styrelsen genom Ida